Cucciari, Geppi
Persona
Arrivata a Milano dopo la laurea per fare pratica in uno studio notarile, ha vissuto per qualche tempo una doppia vita da avvocato e cabarettista, dal 2002 è entrata a far parte del clan di "Zelig" e dal 2005 è una dei protagonisti di "Zelig Circus" e di "Belli dentro" e ha lasciato lo studio del notaio.
"Meglio donna che male accompagnata" è il suo primo, sorprendente ingresso in libreria, un vero romanzo costruito sapientemente, scritto con una penna brillante, divertente come i monologhi di Geppi.
After graduating she moved to Milan and started her training in a solicitor's office, leading for some time a double life, a lawyer during the day and a cabaret artist in the evening. In 2002 she joined the "Zelig" clan and since 2005, year in which she resigned from the solicitor's office, she has been one of the leading figures of "Zelig Circus" and "The Beauty Within". "Better being a woman than being in bad company" is her literary debut, a real novel, ably and brilliantly written, full of wit like her monologues.